Uczniowie klas IV-VII Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Cisownicy rozpoczęli fascynujący projekt matematyczny dotyczący tajemnic trójkąta. Projekt, który potrwa od września do grudnia 2024 roku, jest finansowany z dotacji mBanku i ma na celu pokazanie, jak geometryczne zagadnienia mogą być niezwykle ciekawe i praktyczne w życiu codziennym. Dotychczasowe zajęcia przyniosły wiele korzyści, aktywizując uczniów do eksperymentowania oraz stawiania pytań.
Pod opieką Beaty Pieńkowskiej, nauczycielki matematyki i koordynatorki projektu, uczniowie mieli okazję odkryć właściwości trójkątów oraz zgłębić różne techniki ich przedstawiania. W ramach zajęć dzieci eksperymentowały z origami, które pozwoliło im na praktyczne zrozumienie zasad geometrii, a także korzystały z długopisów 3D do tworzenia przestrzennych figur. Takie podejście sprzyja rozwijaniu umiejętności związanych z estetyką, precyzją oraz współpracą w grupie.
W programie projektu znalazły się również bardziej zaawansowane tematy, takie jak zastosowanie twierdzeń Talesa i Pitagorasa w codziennym życiu. Uczniowie mieli również szansę na kreatywne działania, tworząc „Bombki Archimedesa” jako ozdoby do szkolnej choinki. Na koniec projektu, w grudniu, planowane jest zagadnienie dotyczące trójkątów w architekturze, które obejmie wytwarzanie kopuły sferycznej. Dzięki temu projektowi, uczniowie nie tylko zdobywają wiedzę teoretyczną, ale także praktyczne umiejętności, które mogą być przydatne w przyszłości.
Źródło: Urząd Gminy Goleszów
Oceń: Interesujący projekt matematyczny dla uczniów w Goleszowie
Zobacz Także