W obliczu zbliżających się świąt, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) rozpoczął kampanię informacyjną na temat coraz popularniejszej formy płatności „kup teraz, zapłać później”. Z inicjatywy prezesa UOKiK, Tomasza Chróstnego, kampania ma na celu zwrócenie uwagi konsumentów na potencjalne ryzyko zadłużenia związane z tą formą płatności. W związku z rosnącą liczbą osób korzystających z odroczonych płatności, istotne jest, aby być świadomym ich konsekwencji finansowych.
Zakupy z odroczoną płatnością, popularne szczególnie w okresie przedświątecznym, kuszą konsumentów możliwością zakupu bez natychmiastowego wydawania pieniędzy. UOKiK zauważa, że ta forma płatności przyciąga wiele osób, zwłaszcza młodych, jednak niesie ze sobą ryzyko nadmiernego zadłużenia. Niestety, łatwo jest przeoczyć terminy spłat, co może prowadzić do poważnych problemów finansowych, takich jak obniżenie zdolności kredytowej czy wzrost kosztów związanych z opóźnieniem płatności.
W ramach kampanii „Sprawdź, czy Cię stać!”, UOKiK przygotował różnorodne materiały, które mają na celu edukację społeczeństwa. W spotach reklamowych poruszane będą kwestie związane z naturą odroczonych płatności i ich potencjalnych skutków, takich jak spirala zadłużenia. Kampania ma za zadanie zachęcić konsumentów do refleksji nad swoimi wydatkami oraz kontrolowania swojego budżetu, szczególnie w okresach intensywnych zakupów, jak Black Friday czy Cyber Monday. Prezes UOKiK zachęca również media i instytucje do włączenia się w tę akcję edukacyjną, aby dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców.
Źródło: Policja Cieszyn
Oceń: UOKiK z kampanią edukacyjną o odroczonych płatnościach
Zobacz Także